onsdag 20 oktober 2010

strömmen.


"Strömmen är benämningen på alla de cyklister som under 40- & 50-talet 
rörde sig till och från sina arbetsplatser i staden på ASEAs industrier. 
Mängden cyklister fick polisen att stoppa all biltrafik i korsningarna.." 

Idag byggs cykeln Strömmen#1 i nära samarbete med en dagverksamhet i Västerås där individer 
med psykosociala- och missbruksproblem tillbringar sina  dagar med att reparera samt återvinna &
 källsortera gamla cykelvrak. Kolla in detaljerna! De vita däcken, det läderklädda styret och det 
otroligt snygga grafiska mönster ekrarna skapar. Strömmen#1 hade mer än gärna fått flytta in hos mig.
Jag ääälskar cyklar. Det kommer nog bli ett och annat cykel-inlägg på bloggen!

2 kommentarer:

  1. DU är nog den första jag hör säga: Jag älskar cyklar=)

    SvaraRadera
  2. Hhaha, allvar? Cyklar är ju UNDERBARA!

    SvaraRadera

Tack fina du, för ditt besök på min blogg! / Thank you sweetie, for visiting my blogg!